Sunce – kad ste na ivici lesnog odseka i gudure koja vas vodi ka reci, i na najvišoj tački u odnosu na nepreglednu ravnicu, teško je zamisliti mesto koje ima dužu obdanicu.
Vazduh – velika visina nad Dunavom i nepregledna ravnica na drugoj obali obezbeđuju povoljnu ružu vetrova i blagi povetarac čak i u najtoplijim danima leta. Planirani park sa visokim krošnjama četinara, koji su česta pojava na potesu od Zemuna do Slankamena, obezbeđuje izuzetnu mikroklimu u zaštićenoj unutrašnjoj zoni kompleksa.
Voda – Ispod kompleksa nalazi se skrovita plaža u hladovini. Planirani pristan za srednja i mala plovila omogući će vam da uživate na adi u neposrednoj blizini, da istražite suprotnu, močvarnu obalu ka Opovu i Barandi, da otplovite na kafu ili ručak do Belegiša ili Slankamena, pa i do Beograda ili Novog Sada. Sopstveni bunar kompleksa lišiće vas brige oko održavanja najzahtevnijeg zelenila i vašeg bazena. Možete da isplanirate sopstvenu kompoziciju sa fontanom ili malim vodopadom.
Zemlja – pozicija kompleksa na sredokraći između Surduka i Belegiša, daleko od glavne saobraćajnice koja povezuje ova dva naselja, štiti vas od buke, zagađenja i radoznalih pogleda. Zona rezidencijalnog stanovanja i rekreacije predviđena je samo uz lesni odsek, što garantuje malu gustinu naseljenosti ovog područja. Kvalitet tla obezbeđuje parkovski izgled kompleksa, formiran oko centralnog parka.
Pogled – svaka kuća ima ravnu krovnu terasu sa koje se pruža fantastičan pogled ka Rumuniji preko gustih šuma, ka Beogradu i Avalskom tornju, ka Fruškoj Gori. Unutrašnji park, gudura i reka obezbeđuju velika rastojanja unutar i van kompleksa. Najbliži budući susedi van kompleksa na dovoljnoj su udaljenosti da ne utuču na vizuelni, zvučni niti bilo koji drugi komfor stanara.
Komunikacije – U blizini se nalaze Vinarija Milanović, Osnovna škola, ergela, mnoštvo restorana. Povezanost sa Beogradom i Novim Sadom je odlična, veza sa aerodromom ne zavisi od dnevnih i sezonskih špiceva. Sve lokalne saobraćajnice su obnovljene prošle godine. Planirana lokalna saobraćajnica dužine 900m ka Belegišu imaće 2 saobraćajne trake i trotoare sa obe strane, gradsko osvetljenje. Njena izgradnja skratiće vezu sa autoputom za 5 km.
Funkcionalnost – Velike površine stambenih jedinica su podrazumevana potreba stanara koji cene prethodno nabrojane prednosti lokacije. Ravničarski sistem gradnje, po ugledu na Holandiju, deli objekte na donji, dnevni deo, i gornji, spavaći. Ovim je postignuta manja gustina izgradnje, veća površina dvorišta koje se deli na prednje i zadnje, a takođe i veća visina krovne terase sa koje se pruža pogled na okolinu.
Sistem gradnje obezbeđuje minimalan broj nosećih elemenata unutar osnove. Korisnicima su obezbeđene instalacije koje su već ugrađene u noseće zidove, tako da se ti zidovi samo boje, nije potrebno malterisanje. Pozicija pregradnih zidova je po izboru korisnika. Prizemlje je maksimalno otvoreno, sprat može da sadrži dve, tri ili više spavaćih soba.
Veće jedinice imaju aneks uz ulaznu partiju, koji može biti master jedinica vlasnika, ili namenjen za goste, za roditelje, za kancelariju. Ta jedinica ima vezu sa svojim delom prednjeg dvorišta, i preko hodnika sa preostalim delom prizemlja.
Osim prednjeg i zadnjeg dvorišta, veći objekti imaju i atrijumske niše, koje daju poseban vizuelni kvalitet.
Pažljivo je odabran broj kuća i njihova pozicija u kompleksu, od prestižnih ka prestižnijim. Nijedna parcela uz Dunav od Banovaca do Slankamena ne može da obezbedi na jednom mestu kvalitete kao što su beskrajan pogled, neposredni pristup reci i kvalitetno urbanističko rešenje kompleksa.
Autor koncepta Dunavskih visova
arh. Vladimir Blagojević